Alternativ

miercuri, februarie 01, 2006

Mircea Florian impresionat de RoKolectiv

Prezent in toate cele 3 seri de RoKolectiv, Mircea Florian a declarat intr-un interviu pentru alternativ.ro ca ar fi onorat sa participe la viitoarea editie de RoKolectiv festival. "Eu am deja un proiect deja circulat in sali de muzeu, si care nu a fost niciodata prezentat la 1000 si ceva de oameni cum este aici. Proiectul meu e foarte aproape ca spirit de acest festival, e foarte multa muzica electronica si mai exista si visual, eu interactionez un sistem cu pedale, cu midi, cu chitara mea care controleaza fel de fel de sunete, cu alte 2 notebook-uri cu care scuip sunete in lume. Mi-ar placea sa intru intr-un astfel de festival. Totul arata foarte bine si cred ca este ceva foarte bun."

Cunoscutul artist de muzica folk Mircea Florian, nu se afla la primul experiment in domeniul electro, o aparitie importanta a avut-o in seria de concerte Electrip cantand alaturi de Tamango si Shukar Collectiv pe scena ArCuB, in primavara lui 2005. Atunci, Cri Stanciu aka Matze spunea despre Mircea Florian: "Eu tot timpul am avut senzatia ca Mircea Florian este un artist cu spirit electro chiar daca pe vremea cand a inceput sa faca muzica, nu avea la dispozitie atatea aparate cum sint astazi, cred ca daca s-ar fi intamplat sa aiba, ar fi fost demult printre noi. Lumea il considera un folkist, bine, asa si este, eu insa il vad folkist doar pentru ca in vremurile acelea nu au existat instrumente electronice. Daca ai ascultat "Tainicul vartej" vei vedea ca este muzica electronica, cu ceva elemente acustice, dar compozitia este de muzica electronica."
Secretos cu prezentarea proiectele de viitor in aprilie 2005, Mircea Florian ne-a spus de aceasta data la ce a muncit in aceasta perioada: "Proiectele noi sunt din zona teatrului si al filmului. Tocmai lucrez la un spectacol la Bulandra, care insa nu are nimic electronic. E un spectacol cu o piesa de Visniec, se cheama "Richard al III-lea nu se mai joaca" in regia Catalinei Buzoianu. Mie imi place tare insa muzica in aceasta piesa este absolut acustica, cantata pe viu, actorii intrand intr-o joaca cu multe sunete, onomatopee, asa cum pot fi ele facute de un om simplu, ajutandu-se de obiectele ce se gasesc pe scena. Iar al doilea proiect este un film care tocmai s-a terminat care se cheama "Margot", un film de Nutu Carmazan, cu un subiect foarte interesant. Nu va spun mai multe ca e bine sa-l si vedeti, chiar va indemn sa faceti asta. Acolo este destul de multa muzica electronica. Mi-a facut placere sa lucrez cu Nutu iar treaba a iesit bine." Premiera piesei "Richard al III-lea nu se mai joaca" de la Bulandra va avea loc la jumatatea lunii Martie, filmul urmand sa iasa pe ecrane in luna Aprilie.